sábado, 1 de mayo de 2010

Activitat 18 Existeix la realitat fora de la ment independentment que jo la pensi?


Cadascun de nosaltres és capaç de veure que una evidència és el jo. El jo de cada persona és el que podem conèixer i saber amb certesa que és real. Jo sé que el "jo" existeix, i puc pressuposar que pels altres també. Però bé, fora de nosaltres, independenmnent del jo, ens podem preguntar si hi ha quelcom real, si existeix una altra realitat encara que jo no la pensi. Però bé, si nosaltres no la pensem, vol dir que tampoc la coneixem, llavors no podríem donar una resposta certa del tot, ja que en el cas que hi existisi, nosaltres no seríem capaços de conèixer-la, perquè no la pensaríem.
Per tant, l'única realitat que cadascun pot conèixer amb certesa és el "jo" de cadascun.

No hay comentarios: